Heb je een abonnement voor je mobiele telefoon bij KPN afgesloten? Dan kan het helaas altijd voorkomen dat er een probleem met het internet of mobiel bellen optreedt. KPN is een van de grootste providers van Nederland, maar het is net als andere providers nog altijd niet immuun voor storingen en andere problemen. Natuurlijk is een storing KPN altijd vervelend, maar gelukkig kun je op storingsite.nl terecht voor tips om problemen op te lossen of om een melding te maken van een storing.
Verschillende problemen
Voor je smartphone kun je een abonnement afsluiten bij KPN voor mobiel bellen en internetten. Het kan gebeuren dat je een vriend probeert te bellen, maar geen kiestoon te horen krijgt. Of je krijgt aan het eind van de dag een berichtje dat iemand je een aantal keer heeft geprobeerd te bellen, maar jij hebt je telefoon niet over horen gaan. Bekende problemen, maar vaak is het niet meer dan dat je geen bereik hebt, of dat je mobiel in vliegtuigstand staat.
Naast dat je problemen ervaart met het mobiel bellen via KPN, kun je ook problemen hebben met het internet. Neem het voorbeeld dat je een webpagina wil laden, maar het lijkt eeuwen te duren voordat de website ook daadwerkelijk geladen is. Of erger: de pagina laadt helemaal niet. Net als voor mobiel bellen, is voor het internetten het hebben van bereik op je mobiel belangrijk. Zonder bereik, kun je niet veel met je mobiel. Maar ook moet jouw smartphone op de juiste manier ingesteld staan om ermee het internet op te kunnen.
Wat kun je zelf doen?
Gelukkig zijn er genoeg opties die je zelf kunt ondernemen om bovenstaande problemen op te lossen. Check allereerst of je smartphone niet in vliegtuigstand staat en of je genoeg bereik hebt. Dit kun je zien aan de streepjes bovenin je scherm of doordat er een ‘G’ of ‘E’ bij staat. Geen streepjes of één van de twee letters betekent geen bereik en traag of geen internet. Is dit niet het geval, dan kun je het probleem proberen op te lossen door je apparaat uit te schakelen om vervolgens opnieuw op te starten.
Landelijke storing KPN
Soms ligt de oorzaak van het probleem niet in jouw handen, maar in die van KPN. Een KPN storing kan veroorzaakt worden doordat ze werkzaamheden aan het uitvoeren zijn aan het netwerk en/of de infrastructuur. Dit kan zowel landelijk als lokaal het geval zijn. Op storingsite.nl kom je er gauw genoeg achter of je te maken hebt met een storing vanuit KPN. Ook vindt je er updates over de verloop van de storing en wanneer het probleem opgelost is. Helaas zit er vaak niks anders op dan wachten tot je weer kunt bellen of internetten.