Als je een evenement organiseert, wil je dat er bezoekers naar toe komen. Maar mensen hebben tegenwoordig steeds meer keus en daarom is het lastiger voor jou om publiek te werven. Daarom geef ik je in dit artikel 3 tips om meer bezoekers te trekken naar jouw evenementenlocatie. Met deze tips krijg je jouw event bomvol.
Tip 1: zorg voor een pakkende titel
Je kent het vast wel. Je zit op social media en er komt een kop voorbij waar je wel op moet klikken. Hetzelfde geldt voor jouw evenement. Zeg nou zelf. Naar welke bijeenkomst zou je liever gaan: "Analyse van de argumentatiefouten van de president van de Verenigde Staten" of "How to tackle Trump".
Als je de laatste gebruik zul je zien dat je gelijk veel meer kans hebt op een groot succes. Je zult dan mogelijk veel meer aanmeldingen hebben dan beschikbare plaatsen.
Tip 2: maak slim gebruik van social media
Social Media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Toch blijft veel potentieel onbenut. Zo heb je op LinkedIN en Facebook speciale groepen rondom specifieke thema's. Organiseer je dus bijvoorbeeld een congres over huisdieren, post het dan in LinkedIN-groep voor dierenartsen. Op die manier bereik je direct de juiste doelgroep.
Tip 3: zorg voor een viraal effect
Mond-tot-mondreclame is van alle tijden. Maar in ons digitale tijdperk kun je op grote schaal hier gebruik van maken. Als iemand zich heeft aangemeld voor jouw evenement, verstuur dan in de bevestiging een link mee waarmee hij direct collega's of kennissen kan uitnodigen. Misschien wel tegen groepskorting.
Een andere manier om viraal effect te stimuleren is door tijd te investeren in de juiste spreker inhuren. Of iets volledigs out-of-the-box te doen, zoals virtual reality evenementen! Daarmee heb je veel meer bereik en laat je de wereld zien hoe innovatief en duurzaam jouw organisatie wel niet is!
Zorg bij je volgende event dus voor: een pakkende titel, breng het onder de aandacht bij de juiste social media groepen en creëer een viraal effect. En zo zit jouw volgende evenement bomvol.